Thursday, March 3, 2011

Maaf dari sorga. nie buku ke 2 aku beli pas yg pertama-cerpen 3xseminggu..karya Faisal Tehrani. Penerima anugerah seni negara.. among fav author aku jgek nieh..ngee..~;) Aku sk bca tulisan dia..dr segi bahasa, pengetahuan tntg agma n cebisan pngalaman idop..katany 1st buku yg dia tulis ms dbangku skolah..(patotla aku leh phm lgik bhsa dia) hehee..

'rumah no 33 myimpan pelbagai misteri dan danggap brhantu. Penyewanya silih brganti dan kbanyakkan mereka menemui kecelakaan. Penyewa trbaru, Hakiki, seorg pgwai bank bfikiran liberal brsama istrinya yg mualaf, turut dganggu peristiwa aneh dan mnakutkan. Rumahtangga yg aman mulai keruh dan c istri kembali ke ngra asal, kmdian trperangkap dlm taufan gnas yg mngancam jiwa dan kandungannya.Mungkinkah gangguan2 itu dsebabkn oleh dosa2 Hakiki yg dsembunyikan sekian lama? Aapakah ada kemaafan dari sorga buat mereka?'

Pengisian n peringatan bagi mereka yg melakukan kslahan, Allah 2 Maha Pengampun, Adil, Pengaseh n Penyayang kpd hamba2ny..bku nie bgos utk muhasabah diri..~slalu mohon keampunan drpdNya dlm mnjalani khidupan yg serba mncabar mudah2an kta tidak trus tenggelam dgn kesenangan di dunia lalu mlupakan 'bekalan' ke akirat kelak..



'' Ya Tuhan ampunilah dan sayangilah aku dan terimalah taubatku , sesungguhnya Engkau 
Maha penerima Taubat dan Maha Penyayang ''...

No comments:

Post a Comment